Wednesday, December 15, 2010

panjang lebar

..salam..

bagaimana? kenapa? bila? di mana? siapa?
berbagai-bagai bentuk soalan yang diajukan kepada saya oleh mereka yang ingin tahu tentang perkara itu. terasa diri seperti berada di tempat Aishwarya Rai yang sedang dikelilingi mamarazzi. macam hebat sangat. :p

baiklah, cerita ini mungkin dapat menjawab persoalan itu.

***

kami sudah membawa haluan masing-masing. mengikut kajian yang dilakukan sendiri, Y kini sudah berpunya. susah hati? eit.. itu adat resam di dalam perhubungan kan. itu juga pernah menjadi pesanan saya, dapatkan yang terbaik. tetapi..

ada sumber menyampaikan sesuatu yang tak tercapai dek akal. dia bukan teman rapat mana-mana pihak. saya tak pernah berhubung dengannya. katanya,

'' dia ngan Y ap cer wey? pelik la, kata *****g tapi aku tgk Y layan je org2 lain."

"nk tnya agi, hensem sangat ke budak Z tu sampai kan Y bengang gile ngan die?"

bla bla bla.. terkedu mendengar setiap perincian. tak mahu percaya semua.
hmm.. saya mudah diperkotak-katikkan? ada yang berkata, saya bodoh pasal lelaki, sepatutnya hanya 60% kepercayaan yang perlu diberikan. maaf, saya tak pandai membuat anggaran =.=

..tetapi rakan lelaki saya pernah memberitahu, walaupun lelaki melayan ramai perempuan dengan tersangat mesra, di hati mereka hanya seorang. itu perkara biasa bagi lelaki, tak salah pun, lagipun itulah nafsu yang satu. erm.

berkenaan Z, kalian, tolong tutup cerita basi itu! semuanya telah selesai. saya bersalah tetapi ia tidak disengajakan dan ingin ditegaskan bahawa dia hanya kawan biasa! tak mahu dipandang serong. pliss..

tidak melenting dengan itu semua tetapi mungkin ada sedikit rasa terkilan. haihh..

rakan-rakan lain pernah memberitahu saya X dan Y rapat seperti adik-beradik. ye saya tahu, X juga kawan baik saya.. erm, terhidu sesuatu setelah sekian lama diri ini bermasalah. selalunya 'sixth sense' saya berkenaan Y betul. tentang hati perempuan pula, kami saling memahami.

tanpa segan silu saya bertanya.. kata X.. Y akan memberitahu siapa gadis yang sudah lama diminatinya dan daripada ciri-ciri yang dinyatakan, saya tahu itu X. sudah lama? haih. isi hati X? kelihatan positif..

terdiam seketika. erm, itu hak asasi masing-masing. setiap orang ada perasaan. jika ada peluang dan ruang, tidak salah untuk mencintai dan dicintai kan.

setia menanti walaupun saya pasti kelibatnya tidak akan pernah muncul lagi. namun, kata-kata mereka menyedarkan saya dari 'tidur'. saya perlu melangkah? kepala mengangguk lemah. eit kamu, lagu warkah lebih sesuai untuk saya.. huhu.

yakin dengan jangkaan 'status' itu sekarang... em, mereka serasi! usah ragu, kalau sudah bertepuk kedua-dua belah tangan, teruskan. moga bahagia :)

tak mahu ber'mukabuka' atas beberapa sebab. tipu, padahal ketagih. adeh.. hmm sukar membuangnya, tapi saya tak boleh memandang hanya pada 1 pintu yang tertutup, mungkin ada 9 pintu lain yang terbuka kan. chewahh.

terselit rasa dendam? haishh.. hanya hati yang tercalar. sepanjang 5cm mungkin. huhu.

X,Y.. apapun, saya dan rakan-rakan tahu kalian sahabat yang baik.


[kalian tetap di ingatan walaupun mungkin buat masa sekarang kita kawan hanya pada nama. kalau masing-masing ada buat kenduri, kelak jumpa lagi ye :)]

***

tiada siapa yang salah dan tiada siapa yang betul dalam hal ini. ini bukan waktu untuk menuding jari. jangan salah faham dan buruk sangka ye. ini sekadar luahan yang sudah lama terbuku di hati. penat juga memikulnya.

mungkin ada yang menganggap saya hipokrit kerana cuba positif akan semua perkara. hakikatnya, jika berfikiran negatif, itu merumitkan diri sendiri kan.

blog ini saya jadikan sebagai diari sepanjang zaman. apa yang di rasa apa yang di fikir pasti di coret. hanya inilah tempat saya meluahkan segalanya. maaf jika ada kata-kata yang tidak sepatutnya. terima kasih jika memahami.



moga saya juga akan peroleh yang baik kelak. aminn :)

" if you love something, let it go. if it comes back, it is yours, if not, it was not meant to be"



p/s: terasa ingin membuang cik hati jauh-jauh.

7 comments:

Anonymous said...

move on!!! ^.^

.: hazreeni hasshim :. said...

okei dokei. thanx.. ssme doakn yg baik :)

Anonymous said...

xptot r gtu..melangkah wei.ko sek sdih..dorng hepi..ko gk sakit jiwa..abaikn dorng!huuh..

.: hazreeni hasshim :. said...

ohh anonymous yg 2nd lk..
ok! thanx kwn! :D

oXaloaceTate said...

Allah xkn mnarik s'suatu mlainkn mgantiknyyer dgn somthing y lebey abek..insyaallah reeni,kt smer2 doakn y terbaek..mmg sakit..tp kt doa moga ksakitn kt skunk akn b'akhir wif kehepi-an..yezza!!

Anonymous said...

buka hati utk cuba menerima yg baru & melupakan yg lama...mgkin ini cara yg terbaek bgi sume..nak lebih lega,ask them or slow tlak..
btw u should be hepi.. ^.^

.: hazreeni hasshim :. said...

zimah: em, ssme doakn yg baik ye. insyaAllah smuany akn ok. yakin! :D

anonymous yg ke3: dats rite. buka hati kpd org yg hargai kte kn. slow talk, ask them? its enough. huhu.. thanx kwn! ayuh bgembira! :)