Friday, March 28, 2014

Bumi Borneo

..salam..

akhirnya terjawab sudah persoalan di mana kami warga guru pelatih bakal ditempatkan. tahniah diucapkan untuk semua!

hanya dalam beberapa hari sahaja lagi diri akan dihantar ke bumi borneo. sehingga sekarang, hati dan minda tidak tahu apa yang difikir apa yang dirasa. boleh mengenali negeri bumi kenyalang. gembira? berada jauh dari keluarga. sedih? saya akan bermastautin di sana. sumpah rasa tidak percaya dengan keadaan ini.

umi dan bak sudah mula membilang hari, berharap akan keajaiban untuk pertukaran ke semenanjung. hanya satu yang diharapkan sekarang, ia bukan di pedalaman. risau akan banyak perkara. tetapi saya perlu kuat. jika sedih, yang lain akan turut resah. itulah perlunya senyuman, menyenangkan hati insan tersayang.

sangat berharap adanya rakan baru yang boleh berkongsi suka dan duka, juga berharap dapat menjadi guru yang menyampaikan ilmu dengan sebaik mungkin kepada murid. pasti rindukan kelantan. pasti rindukan keluarga. moga diberi kekuatan. moga diberi kegembiraann. moga segalanya dipermudahkan oleh-Nya.
 
video
 
ya, ini lagu lama. tetapi saya senang akan muzik yang rancak dan lirik yang sesuai dengan situasi sekarang.
 
"that girl is you yeah and that girl is me, that girl is stronger than the raging sea"

Tuesday, March 18, 2014

V.I.P

..annyeonghaseyo..

sudah agak lama tidak mengambil tahu perkembangan kumpulan Big Bang. tiba-tiba terbaca satu penyataan yang tiga daripada mereka datang ke Malaysia bulan ini. ohh. tetapi tak adalah teruja mana sebab Daesung tidak turut serta. lagi teruja bila dengar kononnya satu syarikat YG akan datang sini! okey, sedar diri yang saya sudah tidak sesuai untuk berkonsert-konsert lagi. ada ke subjek k-pop nak diajar kepada murid? itu melampau. =.='

salah seorang kawan telah memperkenalkan beberapa buah lagu solo G-Dragon. jangan anggap saya gadis lemah gemalai yang hanya minatkan lagu mendayu-dayu. saya rare. ohh pliss, perasan rare. ada yang kata k-pop sangat mengarut. dengar sini, kalau diri kalian pernah layan lagu Linkin Park dan Lady Gaga yang juga agak huru-hara. tak payah nak bandingkan dengan kumpulan saya ini. diam. kita layan minat masing-masing. sekali-sekala layan minat tak salah kan.

salah satu lagu yang menarik bagi saya adalah Crooked. bukannya suka lagu patah hati ini disebabkan kisah lama saya. cuba pakai earphone atau headphone dan dengar, saya suka muzik lagu ini. siap buat ringtone lagi. best! umi pernah tengok video di bawah dan semestinya umi komen macam-macam- pakaian huru-hara, dia bukan menyanyi tetapi macam bercakap biasa-biasa- tak dapat dinafikan itu betul. adehh. apapun, saya faham umi minat lagu-lagu Klasik.fm.

video
"nothing last forever. in the end, you changed.." *nyanyi* 

kononnya minat GD. rindu dia lah! moga cemerlang SPM ain. :)
p/s:
minggu depan tahu penempatan. bila berbual dengan parents, hati terasa ingin dapat sekolah yang dekat dengan keluarga. tak kira susah atau senang, dengan adanya keluarga. diri pasti lebih baik. moga Allah makbul.

Sunday, March 9, 2014

kata umi

..salam..

susah nak lelapkan mata. insomnia. serius mata sudah lebam macam panda. =.='

orang dewasa yang lain asyik cakap pasal jodoh kan. tetapi umi tidak pula terkejar-kejar untuk itu. sebaliknya hanya buat muka selamba lalu berpesan:

#enjoylah untuk diri sendiri diawal bekerja. tetapi bukan bersikap boros. tidak perlu terburu-buru mengejar cinta. suatu hari pasti sampai masanya.

#kalau rajin, sambung belajar lagi baik. boleh teruskan kerjaya sebagai pensyarah. kalau jadi professor, itu lagi baik kuasa dua!

bila difikirkan semula, masalah yang telah lama tergantung telah pun selesai. itu jalan yang terbaik. jadi saya mula memasang angan-angan harapan baru:

#kalau boleh saya nak sambung belajar. insyaAllah jika berpeluang. mana tahu jadi Prof. Hazreeni. pelik pula dengar. :P

#ambil tahu tentang kahwin di umur 27 tahun itu dikira andartu? elok juga bekerja terlebih dahulu. simpan duit dan jalani hidup stabil, beli kereta sendiri bla bla bla.

#gaji hasil titik peluh mahu dilaburkan kepada keluarga sebaik mungkin. juga luangkan masa bersama teman. kalau kahwin berbeza, sedikit terbantut mungkin.

sebolehnya mahu fikirkan keutamaan lain selain pasal jodoh buat masa sekarang. :)
p/s:
sayu mengenangkan apakah nasib mereka yang berada di dalam pesawat MH370. walaupun saya tiada kaitan tetapi sebagai budak manja, hati turut menangis. tabah lah wahai kalian! :')

Saturday, March 8, 2014

End.

..salam..

with just one picture, one sentence and one thing happened, i had a lot of reasons to give up on you. enough. i am not waiting anymore. i'm so tired of pretending everything is okay. mr.A, let me break your heart and see if you're still okay.

how come you have enough time to make other girls fall in love with you but you don't have any time to pay attention to the one who already is. maybe i'm just a replacement for what you can't have before. thinking about someone else and wanting to be with someone else is enough to end our relationship. you treated me like an option so i left you like a choice.

the reason i don't talk to you anymore is because i keep telling myself that if you wanted to speak to me you would. i never gave up on us. you just stopped caring so i stopped trying  and i moved on.

i listened to all your lies. i trusted you and you just let me down. i hope you're happy. i always seem to fall for those sweet words. that's my biggest mistake. what i don't understand is how a person can tell me so many lies and never feel bad about it. i should have known you would just break my heart. i don't hate you. i'm just disappointed you turned into everything you said you'd never be.

but then, i'm glad i did meet you. cause you were the one who stayed up late just to talk about the random things. the one who i told secrets to. the one who cared. thank you for making me laugh. i hope one day you're going to wake up and notice that you should've tried for me. but that's impossible.

i'm letting go. you let go a long time ago and i realize that it is time for me to do the same. at least i've tried and i won't regret anything. when we meet one day, before is over. before cannot ever come back. we're in the present now, where we pretend that 'us' had never even existed.

i'm sorry i was not the one for you. you deserve to be with somebody who makes you happy. somebody who doesn't complicate your life. somebody who can give everything you want. even if we can't be together in the end, i'm glad that you were a part of my life. let us follow our own paths.

may your days be filled with happiness.
may happiness be mine too.

BYE.
 
 p/s:
i have made mistakes to someone else. but i wish that just for one day you could stand in my shoes. then you will understand why i did that. i will never ask anything anymore. Sorry and Thanks for everything.

Sunday, March 2, 2014

Ungkit

..salam..

rajin pula diri nak update entry setiap hari. bukan orang nak baca pun. syok sendiri namanya. tapi ini diari saya. suka hati saya lah nak berkongsi apa pun. dah kenapa saya nak melenting tak tentu pasal. over.

actually tajuk entry lebih sesuai dinamakan imbas kembali. ungkit seakan-akan bercerita sesuatu yang tak elok pula kan. semasa berbual dengan kawan tadi, kami terimbas kembali kisah-kisah lama. pelbagai cerita dikongsikan bersama. dan dalam banyak-banyak perkara, ada satu topik yang buat saya tertarik. kebetulan tarikh itu baru sahaja berlalu. fikiran melayang ke langit sejenak.

teringat cerita One Liter Of Tears yang ada kisah bermakna disebalik drama ini, teringat juga lagu tertentu seperti lagu penyanyi Jason Mraz. bila difikirkan semula, walaupun ia pahit tetapi manisnya tetap ada. chewahh. pengalaman itu juga mematangkan saya sekarang. matang lah sangatt. apapun, tiada lagi yang negatif. saya ambil semua itu sebagai sesuatu yang positif. pasti ada hikmahnya.

hanya sekadar bercerita. bukan mengungkit. kebetulan tidak ramai yang tahu kewujudan blog ini, rasa selamat untuk berkongsi apa yang dibualkan bersama. okey cukup sesi menaip untuk malam ini. jom tidur.

Selamat Malam. :)



Saturday, March 1, 2014

bulan baru

..salam..

Hello March, please be good to me!

frasa yang di ungkap oleh saya setiap bulan. kononnya mahukan semangat baru.

"hati ini terdetik untuk menjadi seorang pensyarah selepas memerhatikan cara ayah bekerja. banyak juga kelebihan. jadi, saya perlu sambung belajar lah kan. dapatkan status master dan phd. tetapi kalau buat research untuk degree pun mengeluh? berjaya jadi guru pun bersyukur sangat. apapun, saya tak main-main. jika berpeluang, saya mahu cuba usahakan untuk kejar cita-cita ini. insyaAllah."

itu semangat dan harapan saya untuk kali ini. bertambah lagi azam.
sila ukir senyuman. sila fikir positif. ayuh jalani hidup dengan sebaik mungkin. :)