Sunday, August 7, 2016

Allah Selamatkan Kamu ~

Assalamualaikum,

Akhirnya berpeluang untuk mengucapkan Selamat Hari Lahir untuk post kali ini. Disebabkan agak malas nak membuat post hari lahir untuk setiap bulan, saya memilih untuk membuat ucapan setahun sekaligus. Jimat tenaga jimat masa kan.

Ucapan ringkas yang rasmi. :)

Selamat Hari Lahir kesayangan-kesayangan saya.
Moga segala urusan yang diusahakan dipermudahkan.
Moga iman turut bertambah dengan bertambahnya umur.
Moga senantiasa berada di bawah lembayung rahmat Allah.

Kenali kesayangan-kesayangan saya:

My familia.
Rindu Rindu Rindu!

Bak 8 April + Umi 27 Julai + Hariz 22 Disember


Abe Apik 23 Oktober + Kak Ira 21 Julai + Aakif Hafiy 17 November

My kepochi gossip girls.
Bila nak jumpa ni? Masing-masing dah gatal mulut nak bergosip. :P


Ah 2 April + Ain 8 Januari

BFF yang kesemuanya akan mengakhiri zaman bujang kelak. Tahniah!
Saya? Saya memilih status hati berbunga-bunga sekarang. Hee.


B 20 Mac

 
L 23 Julai


Mirr 28 Julai

 
Ain Mes 9 Disember

Warga Leo yang akan mencecah umur 26 tahun bulan Ogos ini.
 Wish awal tanda semangat kekitaan menerajui bisnes butik Shazzmin bersama. Haha gedik seyhh. :P


Cikgu SKUL 10 Ogos


Cikgu SKPI 19 Ogos
tuan blog pun nak menempel sama hee.

***

Atas nasihat beberapa orang yang berpengalaman, akhirnya saya tekad untuk mengikut langkah-langkah terbaik untuk kembali tenang. Bukan mahu cari gaduh tetapi cari kebahagiaan masing-masing. Jadi, block dia di dalam handphone adalah yang langkah yang paling penting bagi mengelakkan dari wujudnya anasir-anasir jahat merimaskan. Tidak boleh sama sekali berhubung. Kalau tiba waktu berkumpul? Harus pandai elakkan diri agar tidak timbul salah faham atau fitnah. Jangan fikirkan dia? Itu saya tak perlu risau sebab saya sudah lama lupa semuanya. Completely move on. Thanks to dia sebab selalu huru harakan hati saya, hilang segala perasaan dengan mudah dan cepat. Buat lah hal awak sorang-sorang, jangan nak macam-macam. Fullstop.

Alhamdulillah, hati rasa lega sangat. Sekarang hanya mahu fikir tentang diri saya, keluarga saya, kesayangan saya, study saya dan kerjaya saya. Fokus kepada kehidupan yang cukup indah ini. :)



p/s:
Lagu We Don't Talk Anymore-Charlie Puth dan Terakhir-Sufian Suhaimi menjadi pilihan dibulan ini. Tiada kaitan dengan lirik, lebih meminati melodi yang menarik itu. Layan~

Orang yang selalu buat kerja last minute kembali busy dengan assignments yang bertimbun. Pening tak tahu nak buat mana satu. Adeh. Moga dipermudahkan. Aja aja fighting! 

No comments: