Friday, February 14, 2014

jawapan

..salam..

bebrapa hari lepas berkongsi rasa keliru. hari ini nak update tentang persoalan itu,
seandainya cukup sebulan ia tetap sama. noktah adalah jawapan saya.
*saya tunggu bermula dari saat ini*

setelah difikir-fikir walaupun masih tidak berapa yakin. setelah disiasat-siasat walaupun kurang pasti, tetapi saya memilih untuk mengaku kalah jika cukup sebulan keadaannya masih begitu. penat menunggu janji. tiga kali pernah ada hubungan, ia adalah pengalaman yang memberi pengajaran. 

ini lah kali pertama saya memilih untuk mengangkat bendera putih tanda kalah terlebih dahulu. ini lah juga yang paling singkat tempoh masanya. ingat senang nak buat keputusan. saya orang yang memang tak akan sebut clash terlebih dahulu tahu tak. konon takut menyesal. sekali sayang, memang sayang betul. tapi sampai bila nak makan hati. sedih tapi ini yang terbaik. mungkin.

teringat waktu bebas selama tiga tahun. hanya fikir keluarga dan rakan. tiada air mata pun. makan lena tidur kenyang. mahu rasa bahagia begitu. kalau ada pasangan yang boleh buat kita rasa macam itu memang tak lepas lah. saya perlukan seorang Adam yang betul setia, betul jujur. itu tanda sayang. tak mahu berkongsi kasih sayang. tiada perempuan mahukan begitu. tak percaya? haa, tanya sekarang.

umi, kawan umi termasuk mak saudara memulakan operasi pencarian. maklumlah, tak laku. bukan tak laku okey. mahal. hehe. mungkin saya mendapat jodoh melalui cara bercinta selepas kahwin. susah mahu jumpa yang boleh sayang, yang terima seadanya. tetapi tak mustahil ada kan. insyaAllah. nak yang baik? semua orang baik sebab orang boleh berubah. cuma hati kena tetap. jangan cakap tapi tak buat.

terima kasih dan maaf untuk semua. sangat menghargai segala apa yang diberikan dan ditunjukkan. bahagia. tidak tahu sama ada telah memilih jalan yang betul atau salah. apapun, kalau ada jodoh. walau sejauh mana berada walau sesusah mana kena hadapi, akan tetap bersama. doakan yang mana terbaik untuk kita semua. mahu kuat seperti biasa. sibukkan diri dengan keluarga dan rakan. sibukkan minda pasal kerjaya, kumpul duit. kata nak bawa family pergi Korea? hohoi.

apa yang ditazkirahkan oleh kawan kepada saya, Allah sudah tetapkan segalanya. cuma cepat atau lambat sahaja. kenapa sibuk sangat pasal jaga hubungan dengan manusia, hubungan dengan Allah pun tak terjaga. okey terkena batang hidung.

p/s: lagu awak untuk saya - Setia Hujung Nyawa sentiasa dalam ingatan. :)

No comments: