Wednesday, May 2, 2012

kisah lampau

..salam..

rajin pula rasanya nak update blog sejak akhir akhir ini. sebab sudah bebas dari segala bebanan kerja. lega yang amat. fuhhh. :)

rasa nak bercerita. semalam, baru sahaja terserempak dengan kawan sekolah menengah di shopping mall. tahu tak, soalan pertama yang ditanya adalah tentang seseorang. bila diberi jawapan. soalan bertambah dengan kenapa dan bila. anda memang punya perasaan ingin tahu yang tinggi kan. hehe. baru-baru ini, sudah dua orang kawan bertanya akan hal itu. haishh, sudah dua tahun berlalu pun masih ramai yang tak tahu rupanya. huhu. dulu, sangat segan kalau ada yang tahu kisah lampau ini. tetapi kini tidak lagi. lagipun, itu perkara biasa, ada yang happy ending dan ada yang tidak kan. yang pasti, pengalaman itu banyak mengajar saya erti keikhlasan, kepercayaan dan kesayangan. lagi satu, erti kekuatan. :)

kawan ada bertanya bila saya nak berpasangan. ohh, soalan cepumas. entah. jika ada kelak, diharapkan ia berkekalan. jika ada seorang adam yang terus pergi jumpa parents.dia pasti pilihan saya. salute lahh. susah nak jumpa orang seberani itu sekarang. eh eh, ada kawan lelaki saya buat macam itu. dan segalanya berjalan lancar. si gadis bersetuju setelah ayah merestui. so sweet. em kalau susah sangat, terserah kepada pilihan keluarga. mungkin bercinta selepas berkahwin jalan terbaik. ikut jejak bak dan umi, bahagia juga. cakap pasal jodoh lagi. gedix betul. cuma soalan yang banyak daripada kawan membuatkan saya terfikir. tipu lah kalau saya tidak pernah terfikir tentang itu. tetapi senior pernah memberitahu saya,

usaha dengan cara berdoa dan biarlah Allah yang tentukan. jangan risau, semua akan ada pasangannya cuma lambat atau cepat sahaja. yang penting, jadilah seorang yang baik. kelak, yang baik juga akan diperoleh. insyaAllah. :)

 

kebetulan, sepupu suruh saya dengar lagu ini minggu lepas. agak sesuai dengan post saya kali ini? mungkin. hehe. best. :)

2 comments:

Anonymous said...

the best will come to u soon..chill my friend! :))

.: hazreeni hasshim :. said...

setuju. akan hadir yang terbaikkk untuk reeni kelak. pasti! chewahh. :)

OK. you too, chill yaa! :)