Wednesday, June 1, 2011

setahun lebih


..salam..

hari ini, cukup 1 tahun 1 bulan 'umur dia'. cepat betul masa berjalan kan. tak faham? biar saya je yang faham. huhu. straight to the point ye.. nak buat luahan terakhir tentang sesuatu ni. ada kawan saya tanya "kenapa reeni buat macam tu?" hmm, banyak sebab..

1) bila wujudnya perkataan simpati. perkataan tu buat saya rasa rendah diri tahu tak. saya tak perlukan simpati siapa siapa pun. saya kuat tau. hm.. jadi selama ni, semua tu atas dasar simpati je la? nampaknya, saya je yang terlebih happy kan. malu ohh.

2) mungkir janji. hanya orang orang bertuah yang boleh tahu rahsia itu. even keluarga saya sendiri ada yang tidak tahu. tetapi kenapa ramai pula 'orang asing' boleh ceritakan kepada saya secara details tentang itu? tolong, tolong jangan sebarkan lagi, saya pun ada perasaan.

3) kalau orang bagi kepercayaan, kita kena jujur kan? rakan lelaki saya pernah pesan, "reeni kena bagi kepercayaan 60% je tau". haih, saya silap sebab bagi 100%. lagi menyedihkan bila saya dapat tahu kesemua kebenaran itu daripada mulut mereka yang lain. lebih happy dengan diorang ae? okey saya faham mereka sempurna. rasa nak makan orang je sekarang. huhh.

4) last.. dia adalah kawan untuk saya berkongsi cerita dan ilmu. tetapi keadaan berubah kerana sesuatu telah berlaku. em, benda tu tak salah. lagipun ia tak lagi bermakna bagi saya. pesanan juga pernah diberikan kepada temannya agar dapatkan yang terbaik. cuma.. terkilan bila ia berlaku sebulan selepas saya membuat luahan special kepada kawan itu. luahan itu bukan suka-suka tau. ditambah pula dengan segala benda yang berlaku di depan mata, rasa sakit hati yang amat. =.=

tiada niat untuk menyinggung perasaan sesiapa, itulah sejujurnya apa yang dirasa. saya pun ada buat salah. bukan saya tak pernah hadapi keadaan macam ini. kenapa saya boleh kembali berkawan dengan dia tetapi tidak dengan kalian? sebab kali ini lebih menyeksakan. masalah datang bertimpa-timpa, rasa teruk sangat okey. em, kalian akan faham jika berada di tempat saya. apapun, pengalaman ini mematangkan saya. saya semakin kuat! harap suatu hari nanti kita akan kembali senyum. kalian, terima kasih dan maaf untuk segalanya. all the best. :)

tertarik dengan quotes kawan saya,
"i don't hate people, i just feel better when they aren't around"

2 comments:

azymah said...

saya suka lah quotes tuuu...sgt mndalam mkna tuu,,hik3

.: hazreeni hasshim :. said...

cik zimah.. quotes tu sgt sesuai tuk kte 2. hee.. simple tp bermakna :)