Monday, November 26, 2012

salah faham

..salam..

dapat dua berita yang sangat mendukacitakan. kenapa setiap apa yang saya cuba lakukan, segalanya hanya akan berakhir dengan sesuatu yang buruk. hati remuk.

perlu ke saya jumpa setiap orang dan menjelaskan situasi sebenar. saya akan kelihatan seperti orang bodoh yang cuba membetulkan keadaan tetapi tetap dipandang sinis kan. atau, perlu ke saya mengucapkan Demi Allah bagi membuatkan mereka percaya bahawa apa yang disampaikan adalah terpesong. kecewa.

Demi Allah,

saya tak pernah menyatakan saya tak suka dia mendekati keluarga saya. sejak sekolah kami berkongsi segala cerita, tiada istilah benci bagi saya. :'(

dan

sedangkan dia seorang yang saya kasihani dan hormati, tiada kata-kata negatif yang teruk seperti itu mahu diucapkan. salah tafsir. ikhlas membantu. :'(

kata-kata saya didengari. tetapi jika mendapatkan isi di pertengahan tanpa mengetahui awal dan akhir, bukankah hasilnya akan berlaku salah faham? lagi, adakah benar-benar jelas setiap perkataan yang dihimpunkan dari jarak yang samar-samar suara kedengaran? fahamkan dengan baik. sahkan daripada saya.

diikutkan hati, mahu rungkaikan segala apa yang tersirat satu per satu. tetapi terpaksa berdiam diri dan berlakon seperti tiada apa-apa terjadi. kononnya tak mahu perkara buruk berlaku. apapun, hanya meluahkan kepada ibu bapa, Allah dan blog-kerana tiada siapa tahu akan situasi ini- sudah cukup melegakan.

saya bukan seorang yang baik, tetapi juga bukan seorang yang jahat. ya, saya tahu tak ada orang akan percaya. saya sudah dipandang serong. lali mendapat kata-kata tajam dari belakang, tetapi tetap berharap pandangan negatif tidak berterusan.

mengharapkan yang baik daripada-Nya. aminn.

No comments: