Wednesday, October 10, 2012

kursus kahwin

..salam..

sepertimana yang kita tahu, sebelum kahwin wajib ke atas kita untuk jalani kursus kahwin. dan nak tak nak, buat ujian saringan HIV. nak kena ada duit nak buat majlis, beli barang hantaran bla3. cukup. padahal nak bincang satu perkara tapi melalut lupa diri. anyway, ingat senang ke nak kahwin?

hujung minggu lepas adalah waktu yang paling sibuk bagi saya. dari pagi sampai petang, tak jemu-jemu menimba ilmu. chewahh rajin betul. rajin sebab pasal gerbang perkahwinan. hehe. bukan gedik okey. lagipun semua orang kena lalui kursus kahwin kan. mana lah tahu, tiba-tiba muncul seorang adam yang terbaik untuk saya. sudah sampai seru kata orang. sebenarnya parents nasihatkan, ambil awal-awal senang. kawan pun ada, bertambah seronok. jadi, sedang menunggu sijil dikeluarkan lah ni. :)

12 slot ceramah memang kelakar habis. terima kasih kepada semua yang memberi ilmu. tiba-tiba teringat akan doktor lelaki yang mengendalikan slot Keluarga Sihat. serious saya ingatkan dia hanya pegawai perubatan biasa. orang muda yang berpakaian sangat simple dan banyak unsur kecindan time ceramah. tapi, bila dengar dia berbahasa inggeris dan bercerita pasal sains. barulah sedar dia pakar ortopedik. hebat. :)

baru sahaja saya dan dua orang kawan sedang bercerita pasal hantaran. kononnya saya nak 11 hantaran. set perfume, handbag, kasut, smartphones dan lain-lain. hehe. mesti takut adam yang dengar perbualan ini. tak adalah mengada-ada sampai macam tu sekali. sekadar bercerita. hakikatnya, semua itu bergantung kepada keadaan. timbul topik ini sebab sibuk fikir pasal hadiah kahwin kawan-kawan. ramai dah nak kahwin. tahniah! moga bahagia hingga ke akhir hayat. :)

saya? kalau sudah sampai seru saya tag di facebook ye. hehe. jimat kad kahwin yang wangi. apapun, dalam menanti waktu itu. ada lagi waktu lain yang saya harapkan. diharap keadaan berubah dalam masa 5 tahun seperti yang dikatakan, agar ia tidak lagi menjadi alasan yang membuatkan saya berasa kerdil. terima kasih kepada semua yang memberi saya kebahagiaan dan kekuatan. noktah. tak pasal-pasal nak buat ayat touching. abaikan. :P

seronok pergi ramai-ramai. :)
nak menunjuk-nunjuk nota yang disalin. kononnya rajin. :p

2 comments:

Anonymous said...

da start plan kerrr...bak sini kad wangi tu..:P

.: hazreeni hasshim :. said...

nk kad wangi? ok, reeni gi bli sekarang. :p