Friday, February 3, 2012

cukup.

..salam..

tiba tiba rasa nak mengadu kepada cik diari saya. oleh kerana tak ramai yang tahu tentang blog ini, selamat lah sedikit nak buat luahan kan. huhu.

actually ada sesuatu yang membuatkan saya rasa kurang senang. berkenaan cerita yang direka-reka. ya saya tahu itu gurauan semata. tetapi apabila cerita itu telah sampai ke pengetahuan datuk nenek pak cik mak cik sepupu sepapat saya yang tak kenal pun siapa yang berkaitan. ohh, itu sudah lebih. saya tak kata pun saya suka. saya tak kata saya nak orang matang. padahal orang yang dikaitkan pun tak tahu apa apa. mujurlah saya sudah jelaskan kepada mereka yang lain. kenapa timbul semua itu? pandai pandai je cakap. saya suka orang yang ada sense of humour lah. sebising dan senakal daesung mungkin. sebab saya agak penyegan dan sedikit pendiam. jadi saya suka orang yang boleh buat saya selalu senyum dan ketawa. tapi kalau dah betul betul kenal, sila bersabar dengan saya yang suka bercerita ini. lagi satu, bagi saya matang itu sebenarnya memang ada pada setiap orang. dan akan berlaku mengikut kesesuaian. contohnya time interview kena cool, kalau nampak main main majikan mana nak ambil kan. huhu. bukan saya nak beremosi di pagi hari tetapi saya pernah mengalami keadaan yang sama selama tiga tahun di sekolah sehinggakan cikgu cikgu pun tahu. dan saya tak okey dengan itu. jadi, cukup ye. kalau tak, saya lempang sorang sorang. berani lah sangat kan.

akhirnya saya sudah dapat luahkan segala benda yang ada dalam minda hati ini walaupun tiada siapa yang tahu dan faham tentang ini. lega rasanya. :)

No comments: